Příspěvky uživatele


< návrat zpět

Strana:  1 2 3 4 5 6 7 8 9   další »

R5 není špatnej foťák, ale já dal přednost Sony A7r IV (lehčí, levnější, 60Mpix, lepší dynamika ve stínech .... atd atd ... :-)

Letos nebude určitě a podle všeho ani v roce 2021 ..... Na vše jsem sám a prostě nestíhám. Ani další okolnosti bohužel myšlence na výstavu příliš nepřejí. Pokud něco dělám, tak se to snažím dělat co nejlépe - bez kompromisů a to zvedá náklady, které na skutečně kvalitní výstavu v důstojných a "světelně vhodných" prostorách nejsou zanedbatelné. Poslední spolkla půl mega (tehdy naštěstí do "sponzora"....) a nyní by to určitě levnější nebylo. Navíc dnes bohužel fotografie (a povědomí o její hodnotě) podlehla zničující inflaci.
Ve vyloženě veřejných prostorách moje dílo asi nenajdete. Moje fotoobrazy vlastní většinou soukromé společnosti a soukromé osoby. Nikam do "veřejných" prostor se se svým dílem necpu a nikomu nedělám reklamu - v tom jsou mnohem aktivnější a asi i "úspěšnější" ostatní :-)

1. Výsledky se zdají výborné, dokud je přímo neporovnáme s výsledky na jiných zařízeních. Profil na plotr jsem ladil několik let a zatím se mému výstupu nic jiného nevyrovná (hlavně téměř trojnásobná denzita černé, než bývá standard).

2. Sklo samozřejmě + justovaná rovina + podkládám 0,03mm rámečkem + AN prach.

3. Tekutina je čuňárna a nemá smysl s tím ani experimentovat.

Jo, o tom, že kuchlej S1r nekurví obraz artefaktama jako ostatní bezzrcadla, vím již delší dobu a asi začnu u Iliji Melentijevice somrovat, za kolik by mi nechal onoho fullspectrum Panasonica. Od Kolari mám již dost šrotu pro IR fotografii, vč. specialit, co mi dělali dle mých návrhů a tudíž i tak trochu „nadstandardní vztahy“ :-)

Řešit neustále kontraproduktivní ND filtry pro dlouhý skla na kuchlým 6D mne už přestává bavit..........

S tím Rubinarem to není tak jednoduché :-)
Uvolnění primáru, natvrdo (bez vůlí) přilepeného silikonem k duralovému prstenci, který má cca desetinásobnou tepelnou roztažnost než Pyrex, je tak (časově) 3-5% nezbytného tuningu, vedoucího ke kvalitě zobrazení na hraně difrakčního limitu.

Možná o tom někdy napíšu podrobnou studii. Zatím si to ale nechám jako „privátní knouhouno“ :-)

Na rozlišení si příliš nehraju, neb ho většina objektivů po celé ploše záběru nedá. Větší plocha pixelů naopak znamená větší odstup od šumu (vyšší zisk). Sony pro mne byla tak trochu "z nouze ctnost", protože je to jediný "otevřený systém", který s adapterem Metabones umožňuje 100% využití objektivů od Canonu (bezzrcadla od Canonu jsou bohužel (z mnoha důvodů) nepoužitelnej šrot)). U Sony mne dost sere malej průměr bajonetu ... zatím jsem se u většiny objektivů naštěstí "vešel", ale připojení např. k astronomickému refraktoru znamená natvrdo uřízlé rohy :-(
Jinak originál skla pro Sony většinou silně vinětují, tudíž je pořizovat nebudu.

Hlavní důvod pořízení bezzrcadla jsem vysvětlil v novém článku v sekci "Blog-foto" :-)

Úvahy na téma, zda mám či nemám začít pořádat workshopy, mne občas „přepadnou“, ale zatím jsem je vždy „zapudil“, neb se stále stíhám uživit (ač poslední dobou čím dále hůře) vlastní volnou tvorbou :-).....
I když – změna je život ....... Tak možná někdy.......
V minulosti jsem zastával a stále zastávám názor, že fotoworkshopy (absolutní většina pořádaná „sebevědomými rychlokvaškami“) mají za cíl akorát zkásnout klienty a zaplatit „lektorovi“ drahou cestu, aniž jim předá skutečně kvalitní, originální KNOW HOW.
Zase ale na druhou stranu by možná byla škoda, abych si vše, k čemu jsem došel, vzal s sebou do hrobu :-)

Juj chuj ..... tak koukám, že už je moje oslí reinkarnace prozrazena :-))))
Nicméně finální podoba ještě není hotova z důvodů mé přetíženosti (m.j. 5. rokem dodělávám dům – většinou sám, neb řemeslníci nejsou a pokud jsou, tak to stejně většinou zkurvěj :-)
Je fakt, že sebepropagaci obecně dost zanedbávám a svůj čas a energii věnuji většinou tomu podstatnému - vlastní volné tvorbě a všemu co s tím souvisí (ladění techniky, průzkumu lokalit apod.). Pokud plánuju někam vyjet za focením, tak raději jedu sám s vidinou šance na dobrou fotku (i když většinou nevyfotím nic), než abych šaškoval před kamerou ......
Ale věřím, že až se situace trošku uklidní, tak doděláme i to video :-)

p.s.
3 nové „kosmické krajiny“ v galerii :-)

Pokud si pamatuju, tak na měřícím Hajzlbladským hranolu PME3 i PME5 jsem u standardních inverzních filmů jako byla Provia 100F, nastavoval ISO 160 (abych se pokud možno vyhnul přepalům). Ale u klasický Velvie 50 jsem nechával nastavení na ISO 50. Ale ono také záleží na tom, jak a kde se film vyvolá.

Co k tomu dodat.......???
Digitálních rychlokvašek tohoto druhu přibývá rychlostí, která akceleruje přímo exponenciálně. Kvantita se v tomto případě bohužel netransformuje na kvalitu :-) A tím, že je někdo hyperaktivní tlučhuba, snažící se manipulovat nic netušící lidi pomocí sociálních sítí a vyrábět další rychlokvašky na svých „workshopech“, hodnotu jeho díla rozhodně nezvýší.

Já nemám potřebu, chuť, čas ani zbytečnou energii na to, abych se do opičárny tohoto druhu zapojoval. Věnuji se podstatným záležitostem a snažím se o to, aby moje fotografie měly cosi jako „přidanou hodnotu“, či jinými slovy – duši. A udělat skutečně dobrou fotku není ani pro mne zrovna lehké :-)

.... Je fakt, že za poslední 3 roky jsem, vzhledem ke stavbě domu, toho ve fotografii příliš mnoho neudělal. Dům sice stále ještě není komplet hotov, ale vymezil jsem si priority, v nichž má fotografie nezanedbatelnou „váhu“.
Minulý týden jsem publikoval nové fotky z Islandu. Z roku 2015 je jen jediná, neb při ní (dělal jsem několik desetiminutových expozic) náhle přišla asi 7m vysoká vlna (v tom čase byly max. třímetrové) a zaplavila i území, které minimálně několik dní před tím bylo na suchu. V důsledku toho jsem přišel o fototechniku a zbylý čas na Islandu jsem mohl fotit tak maximálně debilem :-( ......
V únoru 2016 se na Island vracím. Sice jsem opět vychytal periodu mizerného počasí, ale „zabojoval“ jsem v rámci možností :-).

Co se týče výstavy ..... Dnes bohužel nastala doba, kdy je fotografem každý, kdo má díru v prdeli a koupil si digitální foťák. Fotografie jako taková díky tomu „padla na své dno“ a je otázka, zda se z tohoto marastu ještě někdy zvedne. Pokud bych měl ještě někdy vystavovat, tak bych byl ochoten akceptovat pouze „exkluzivní prostory a podmínky“ pro tuto akci. Příliš mnoho výstav nevalné kvality dnes bohužel kardinálně převyšuje „touhu“ potenciálních návštěvníků po jejich shlédnutí. V mém případě se nutná investice do pořádání výstavy přehoupne přes půl milionu + několik měsíců na přípravu. A jít do toho vyžaduje hodně energie, vstřícnost potenciálně zainteresovaných subjektů i notnou dávku „naivního optimizmu“.

..... Obrazy o menších rozměrech než 60 cm dost ztrácejí svůj smysl a jejich cena rozhodně nebude přímo úměrná jejich velikosti ..... To si pak můžete vystřihnout fotky z kalendáře, i když kvalitu ofsetového tisku nelze s kvalitou workflow na mém plotru srovnávat :-).

...... Kupte si Canon 6D – to je asi tak nejlepší řešení v poměru cena / výkon a zřejmě jeden z nejlepších, dnes dostupných senzorů, co se týče šumu při vysokém ISO a dlouhých expozicích. V dynamice při nízkém ISO sice vede Nikon nebo Sony ale bohužel debilita jejich konstruktérů se projevila v bajonetu malého průměru, který při neoriginální optice vždy natvrdo ořízne rohy snímku.

p.s.
Nejsem „agent Canonu“ – nemám u nich žádné výhody ani zájem (na rozdíl od jiných) tuto značku podporovat :-)

Autor onoho paskvilu již fotografii, na kterou směřoval daný link, odstranil, tudíž jsem tento nefunkční link smazal, abych mu zbytečně nedělal reklamu :-)

Dnes se bohužel fotky MW staly „celosvětovou módou“ a často se montuji do krajin, kam vůbec (kompozičně, světelně ani logicky) nepatří. Není žádný problém si MW nacvakat někde v jižnějších zeměpisných šířkách, nebo stáhnout (ukrást) z webu a pak ji v různých polohách plácat na oblohu, kam se zrovna komu zlíbí.
To, že popředí je mdlé, bez hloubky prostoru, tonálního gradientu a špetky smyslu pro kompozici, většinou nikoho „nepohorší“, neb je každý „paf“ z onoho „vesmírného divadla“, trčícího nad zpatlanou krajinou, focenou ve zcela jiné době, než domontovaný vrch snímku.
Kdyby si autor aspoň dal pozor na to, že pokud prezentuje MW při pohledu „do kopce“, tak tam nemůžou být vidět oblasti, které se v našich šířkách plazí těsně nad obzorem!

Hello,
I am not actually working on (with) my vacuum-backs. I have two pieces of them saved at home :-)

Zdravím,
tisknu buď na ESON Premium Glossy Photo Paper (260g) nebo FOMA FP 2710 (270g) - tyto papíry jsou prakticky identické a tisknu na ně se stejným profilem. Tisknu si sám a laminovat chodím do spřátelené firmy (tam u laminování a kašírování na podložku asistuji a před každým laminováním kompletně čistím laminátor (Neschen) :-)


Strana:  1 2 3 4 5 6 7 8 9   další »